środa, 5 marca 2014

"Freddie Mercury. Biografia" - recenzja.


 

"FREDDIE MERCURY. Biografia", Laura Jackson

IN ROCK, 2011
 

     Kiedyś zapytano Freddiego, w czasie jednego z wywiadów, jak chciałby zostać zapamiętany ? Odpowiedział wówczas "Nie wiem. Jak już mnie nie będzie ... ? Nie moja sprawa. Kogo to może obchodzić, gdy umrę ? Na pewno nie mnie.".
 
     Od dawna przymierzałem się do przeczytania biografii frontmana grupy QUEEN. Wreszcie mi się to udało. Szczerze powiem, że się nie zawiodłem. Grupa QUEEN, to jeden z moich ulubionych zespołów rockowych. Wokalista zaś od lat budził kontrowersje na całym świecie.
 
     Naprawdę nazwyał się Farrokh Bulsara, urodził się 05 września 1946 roku na wyspie Zanzibar. Gdy miał osiem lat zaczął interesować się muzyką. Ukończył Ealing College of Technology w Londynie na wydziale grafiki i designu. Cechowała do m. in. charyzma, upór, konsekwencja i swoiste poczucie estetyki, które później było widoczne w działalności grupy QUEEN.
 
     Bulwersował zarówno swoim zachowaniem scenicznym, jak i licznymi ekscesami poza sceną. Będąc u szczytu sławy i bogactwa okazało się, że jest chory na AIDS. Liczne przygodny homoseksualne skutecznie przybliżyły Go do śmierci w wieku lat 45 w 1991 roku.
 
     Uważam, że omawiana książka warta jest przeczytania. W książce Autorka powołuje się na szereg źródeł mniej znanych, a także zamieszcza wiele wypowiedzi osób, które dobrze znały frontamana QUEEN, ale do tej pory się nie wypowiadały. Nie brakuje wielu szczegółów z życia Freddiego. W książce wypowiadają się zarówno osoby, które były nim zauroczone, jak i te, które miały mniej entuzjastyczne podejście do Jego osoby.
 
     Oczywiście sama osoba, o której biografia taktuje ma prawo wzbudzać rozmaite emocje, ale książkę polecam.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz